Friday, August 19, 2011

Secrete...


Imi descopera in geanta tampoane. Incepe sa ma descoasa: ce sunt, la ce folosesc. Caut sa nu-i spun prostii, cer doar o amanare:
-Este un secret de-al meu, Ada. Cand ai sa fii mai mare am sa-ti explic.
Ma priveste direct in ochi.
-Mami, suntem noi o familie??!! Daca fac parte din familia ta, nu ar trebui sa ai secrete fata de mine!!!
Si ca sa fie sigura ca m-a dat gata, baga si o amenintare:
-Daca tu nu-mi spui secretele tale, nici eu n-am sa-ti mai spun secretele mele!
Si spun tot. S-au aproape tot. Nu uit sa-i mentionez ca este un secret al fetelor, care nu trebuie discutat in gura mare.
Lumea o priveste zambind prin supermarket cand in fata raftului, incurajandu-ma sa incerc si alte modele "asta iti place, mami?", "ce zici de asta?" spune mandra "Mami, doar eu te pot ajuta sa alegi tampoane. Este o treaba de fete!"

Alta data privind o reclama, in care niste tinere fete uita de durere si disconfort doar pentru ca au descoperit o anume marca de tampoane, ma trezesc vorbind cu voce tare:
-Ce ma enerveaza reclama asta!
Replica nu se lasa asteptata:
-De ce, mami? Dezvaluie prea mult din secretul nostru?!?

***


Tati cateodata e gelos ca Ada imi acorda mai multa atentie decat ii acorda lui. Incerc sa-l invat pe tati cum sa se poarte cu Ada daca vrea sa-i castige increderea. Ceva de genul: iti arata ceva facut de ea, o incurajezi, chiar daca nu ti se pare mare lucru. Iti spune ca te iubeste, ii intorci declaratia "si eu te iubesc", s.a.m.d.
Tati face progrese:
-Ajunge dupa ce s-a incheiat ora de dans. Ada ii arata pasii invatati.
Vazand ca nu are nici o reactie, in spatele fetei ii fac semne mimand aplauze, incercand sa-i sugerez un "Bravo,foarte frumos!"
Tata privind cand la mine cand la Ada incepe sa aplaude.

Ada intr-o seara incerca sa mai obtina o noapte de somn intre mami si tati:
-Tati, eu vreau sa dorm cu tine si pentru ca te iubesc si pentru ca mi-e frica de intuneric.
-Ada si eu te iubesc si mie mi-e frica de intuneric! raspunde tati mecanic.

Secretul acestei relatii puternice intre mine si Ada mi l-a spus tot ea, care le stie pe toate ca un om mare:
-Eu va iubesc la fel de mult, pe tine si pe tati, dar pentru ca sunt fetita imi place sa stau mai mult cu fetele, adica cu tine. Daca eram baiat stateam mai mult cu tati!

No comments:

Post a Comment