Saturday, August 06, 2011

Ops! Am incurcat-o!


Cel mai frecvent moment al zilei in care ne pierdem rabdarea este momentul mesei.

Tata, terminand felul doi, staruia langa Ada sa termine ciorbita:
-Ada, ma duc pana sus, cand cobor sa gasesc farfuria goala.
-Bine, tatutu!
Desi nu avea jucarii la masa (sunt interzise), iar televizorul fusese inchis, pur si simplu fara nici o preocupare, Ada a uitat sa bage in gura...Cand tati se intoarce in camera, Ada amintindu-si brusc de intelegere, privind cand bolul cu ciorba, cand pe tata...isi ia o fata angelica si implora:
-Tatiii, mai da-mi o sansa!

Aceeasi poveste, alte personaje:
-Ada, baga in gura...mesteca...inghite. Baga in gura, Ada, nu mai visa! Mesteca...inghite. Haide Ada, ca m-am plictisit de cand ma rog de tine sa mananci!
Se ridica de la masa si ma imbratiseaza. Cu o voce trista:
-Nu mai plange, mamuca! Nu mai plange!

Cu alta ocazie:
-Ada, baga in gura...mesteca...inghite. Ada, eu m-am saturat sa-mi tot bat gura la masa pentru tine. N-ai decat sa stai o zi intreaga la masa, eu nu-ti mai spun ce ai de facut!
Luminandu-se la fata:
-Mami, ai putea sa te inregistrezi si sa ascult inregistrarea!

Tata termina de mancat primul si se ridica de la masa. Se intoarce in camera dupa ceva timp si se schimba la fata cand o vede pe Ada cu mancarea neatinsa.
Ada, cunoscand foarte bine motivul supararii lui, incercand sa salveze situatia:
-Salut, fratioare!

Altadata prinsa in aceeasi postura, vorbind ca pentru sine:
-Ops! Am incurcat-o! Iar mi-o iau pe cocoasa!

-Ada, eu nu mai stiu ce sa fac cu tine la masa. Spune-mi, daca tu ai avea o fetita ca tine care nu mananca fara "galerie", ce ai face?
-I-as baga in gura! raspunde fara timp de gandire.

Dupa ce mi-am terminat masa, imi fac de treaba pe langa ea sa-i pot aminti din cand in cand ca e inca la masa. A terminat cu chiu cu vai gustarea de dimineata, iar acum sta cu cana de lapte in fata.
-Ada, nici nu te-ai atins de laptele ala!
Isi inmoaie un deget in lapte, razand:
-Gata! M-am atins!

Nu-i obligatoriu sa-ti pierzi rabdarea la masa. Se intampla uneori seara, cand desi ai pus-o in pat de mult si bine, ea tot mai are ceva de comentat.
-Mami imi spui mie sa nu trag concluzii pripite, dar tu...
O intrerup, incercand sa ajung mai repede in pat.
-Ada iti concluzionez eu una peste ochi, daca nu inchizi gura si nu te culci.
Simte nevoia sa intervina:
-Peste gura, mami...ca ochii ce vina au...

No comments:

Post a Comment